Kilparyhmä

Helsingin Tarmossa on aktiivinen ja menestyksekäs kilpanyrkkeilyryhmä, jossa harjoittelevat kaikki kilpailemisesta kiinnostuneet nuoret ja aikuiset. Ryhmä harjoittelee tavoitteellisesti ja kilpailuihin osallistuminen suunnitellaan kunkin kohdalla yksilöllisesti. Ryhmään pääsy edellyttää lajitaustaa joko seuran nyrkkeilykoulusta kuntonyrkkeilystä tai muussa seurassa kilpailemisesta. Ryhmään pääsystä ja kiinnostuksesta kilpailemiseen keskustellaan kilparyhmän valmentajan kanssa.

Amatöörinyrkkeilyssä lähdetään jo junioritasolla siitä, että ottelijoiden taidot vastaavat toisiaan. Niin ikä, paino kuin kokemuskin otetaan huomioon ottelupareja muodostettaessa. Olennainen osa nyrkkeilykulttuuria on myös se, että harjoitustilanteessa isompi tai taitavampi nyrkkeilijä ottaa aina huomioon harjoituskumppaninsa kyvyt. Nyrkkeilijöiden turvallisuus varmistetaan tarkoin säännöin.

Kaikilta kilpailijoilta edellytetään seuran jäsenyyttä, Nyrkkeilyliiton kilpailulisenssiä sekä nyrkkeilyvakuutusta. Lisäksi kilpailuihin osallistuessa kilpailijalla on oltava kilpailukirja sekä voimassaoleva lääkärintodistus. Turnauksessa lääkäri lisäksi tarkastaa ottelijoiden kunnon ennen jokaista kamppailua. Amatöörinyrkkeilyssä miehillä pakollisia suojuksia ovat ala- ja hammassuojat sekä naisilla ja junioreilla näiden lisäksi pääsuoja.