Seura ja historia

Tarmon sali tarjoaa asiantuntevasti ohjattuja harjoituksia kaikenikäisille, olitpa sitten kiinnostunut kivasta liikuntaharrastuksesta, kunnon kohottamisesta tai kilpakehään nousemisesta. Ryhmävalikoimasta löytyy lapsille sekä nuorille suunnatut ryhmät, kuntonyrkkeilyn alkeisryhmä sekä kaksi jatkoryhmää, Tarmon erikoinen eli "sikajumppa", naisten kuntonyrkkeilyryhmä, seniori-boxing ja kilparyhmä. Tule kokemaan Tarmon salin ainutlaatuinen fiilis! Tullessasi salille tarvitset reippaan ja rennon mielen lisäksi t-paidan, shortsit tai verkkarit ja sisäpelitossut.

Helsingin Tarmo on perinteikäs ja menestyvä urheiluseura.

Vuonna 2020 Helsingin Tarmon Nyrkkeily palkittiin vuoden Helsinkiläisenä urheiluseurana.

Tarmo on kasvattanut useita niin kansallisen kuin olympiatason huippunyrkkeilijöitä. 1970-luvun loppupuolella Tarmo oli johtava nyrkkeilyseura pääkaupunkiseudulla poikien, nuorten ja yleisen sarjan kilpanyrkkeilyssä.

Joka vuosi kauden päätteeksi juhlittiin poikanyrkkeilymestareita, TUK:n mestareita, nuorten mestareita, Kultahanska-mestareita, piirinmestareita jne. Valmentajana toimi Tarmon ”ikoni” Ilmo Lindqvist, joka jaksoi vuodesta toiseen reissata poikien kanssa ympäri Suomea.

Niihin aikoihin nyrkkeilykoulua veti raudankova parivaljakko Antti Ukkola ja Pekka Haapasalo, jotka saivat nostettua nyrkkeilykoulusta poikia mestareiksi saakka. Näitä olivat muun muassa Vesa Vuorinen, Heikki Vattulainen, Marko Metz, Mikko Rajala, Pasi ja Marko Jauhiainen, Ari, Arto ja Jukka Oksanen, Juha ”Nakki” Luomajoki, Jussi Vuorinen, Reijo Vuorinen, Juha Turkka sekä vuonna 2002 juhlittu Suomen mestari Mika Andersson.

Tarmon legendoja ovat muun muassa Elis Ask, Jorma ”Jomi” Limmonen, Birger Nyberg, Martti Lehtevä, Ilmo Lindqvist, Pauli Punkka, Tauno ”Tane” Rinkinen, Leo ”Lekkeri” Ljungberg, Erkki Luja, Kimmo Luja, Simo Vuorinen ja viimeisin olympiakävijä Hannu ”Hantta” Vuorinen (Los Angeles 1984).

Perinteistä on kasvanut nyrkkeilypiireissä tunnettu “Tarmon sydän ja henki”: konstailematon, reilu meininki ja hyvä treenifiilis. Tätä viimeistä voitelufiilistä hakevat saliltamme myös lukuisat maamme edustusnyrkkeilijät ammattilaisia myöten.