29.1.2021

Helsingin Tarmon nyrkkeilykoulu junnuille harjoittelu alkaa Tarmon nyrkkeilysalilla 1.2.2021 alkaen. Harjoittelu on mahdollista ryhmään ilmoittautuneille junioreille. Nyrkkeilyliiton verkkosivuilla ovat koronaohjeet joita noudatetaan suomalaisessa kamppailu-urheilussa Jokainen harrastaja, toimihenkilö ja valmentaja osallistuu harjoitteluun omalla vastuullaan.

Virusten aiheuttamien sairauksien ehkäisyssä Helsingin Tarmon toiminnassa pyritään ensisijaisesti ehkäisemään tartuntojen leviäminen harjoituksissa. Mahdollisen tartunnan leviämistä harjoituksissa voidaan hillitä, jos kaikki jäsenet noudattavat yleisiä ohjeita.

Helsingin Tarmon nyrkkeily harjoituksissa noudatetaan kamppailulajien yhteisiä seuraharjoittelun ohjeita:

• Harjoituksiin tulo on ehdottomasti kielletty, jos itsellä on pieniäkään oireita tai syytä epäillä COVID-19-tartuntaa, esimerkiksi lähipiirissä odotellaan testitulosta.
  • Mitä pienempänä harjoitusryhmät pidetään, sitä parempi.
  • Koronavilkku-sovelluksen käyttö on erittäin suositeltavaa.
  • Kädet on pestävä huolellisesti saippualla ja lämpimällä vedellä ennen ja jälkeen harjoituksen. Harjoituspaikassa on oltava saatavilla käsidesiä.
  • Aivastetaan ja yskitään omaan hihaan.
  • Kasvomaskin käyttö on suositeltavaa aina, kun se on mahdollista.
  • Harjoitustilassa ovat vain harjoitukseen osallistuvat henkilöt. Katsojat, vanhemmat yms. odottavat harjoitustilan ulkopuolella.
  • Sisäharjoittelutiloja on siivottava tehostetusti.
  • Oheisharjoittelussa suositaan ulkoharjoittelua
  • Sisällä harjoitellessa lyhennetään salissa vietettyä yhteistä aikaa mahdollisuuksien mukaan.
  • Pyritään pitämään vähintään 1-2metrin välimatka harjoittelijoiden välillä.
  • Suositaan sellaisia harjoitteita, joissa ei tarvita lähikontaktia.
  • Jos harjoituksissa on lähikontaktiharjoitteita, tehdään ne mahdollisuuksien mukaan vakioparin kanssa.
  • Mahdollisuuksien mukaan järjestetään harjoitukset vakioryhmille.
  • Jos käytetään seuran yhteisiä harjoitusvälineitä, sama henkilö käyttää samaa välinettä koko harjoituksen ajan. Harjoituksen jälkeen harjoitusvälineet desinfioidaan.
  • Omia harjoitusvälineitä ja etenkään juomapulloa ei lainata muille.
  • Turhia huutamisia ja tuuletuksia (yläfemmat) vältetään.
  • Harjoituksiin (saliin) saavutaan juuri ennen harjoituksen alkua ja lähdetään välittömästi harjoituksen päätyttyä
  • Vaatteet vaihdetaan kotona, jos mahdollista, eikä käytetä harjoituspaikan pukuhuoneita.
  • Jos harjoitusryhmän jäsenellä todetaan koronatartunta tai sitä on syytä epäillä, on noudatettava viranomaisten ohjeita ryhmän jäsenten karanteenin asettamisesta. Ohjeet löytyvät Olympiakomitean ohjeesta; www.olympiakomitea.fi/2021/01/21/ajankohtaista-tietoa-koronavirustilanteen-vaikutuksesta-urheiluun/
  • Harjoitusten järjestäjän on pidettävä kirjaa harjoituksiin osallistuneista mahdollisten tartuntaketjujen jäljittämiseksi.

Ohjeiden noudattaminen on välttämätöntä, jotta tartunnat eivät alkaisi levitä harrastustoiminnassa. Jos näin käy, harrastuksemme keskeytyy jälleen.

Myös harjoitusten ulkopuolella jokaisen on noudatettava yleisiä koronaohjeita huolellisesti, jotta ei sairastu itse eikä tartuta muita. Vain näin toimimalla saamme jatkaa harrastustamme poikkeusaikanakin!